Waarom je niet naar Pattaya moet gaan 1 Reactie

Zondag 11 Juni 2017,  Day 8 en 9, Pattaya

Hallowtjes,

Onze tweede bestemming: Pattaya, hebben we ondertussen weer overleefd. Helaas was het heel anders dan we ons hadden voorgesteld. Na een busrit van 4 uur kwamen we aan op het busstation in Pattaya. Vervolgens waren er nergens normale taxi’s te vinden, en besloten we met de stoptaxi te gaan. Dit is een gammel open busje met in de achterbak bankjes waar je met meerdere mensen in kunt zitten. Er zitten wel wat hekjes omheen, maar verder is het helemaal open. Ondertussen waren we wel wat taferelen gewend in Bangkok. En op één of andere manier heeft het wel iets om in een open busje door de stad te rijden. Wat iets minder was, we konden ons hotel niet vinden. Dus we hebben een halfuur rondgelopen met onze backpacks van 15kg in 30 graden, pfoee..

Door de lange reis kwamen we net voor de avond aan en begon het nachtleven van Pattaya al te ontwaken. Onderweg viel ons op dat er in elke bar super veel prostituees zaten, met daarom heen tientallen vieze oude grijze mannen, uhhhgg. We wisten wel dat Pattaya ook die mindere kant had, maar we waren van plan om dat te negeren en vooral op het strand te gaan liggen en de tempel te bekijken. Maar het was gewoon niet te ontwijken of te negeren. We waren dan ook super blij dat we ons hotel hadden gevonden. Het hotel was oke. Opzich redelijk schoon en prima, maar ook niks meer dan dat, want er zat niet eens een raam in, haha. Na aankomst zijn we de boel gaan verkennen. Wij dachten: ”Jeej weg uit Bangkok, en lekkere sfeer aan zee”’. Maar nee. Op de boulevard stond om de meter wel een prostituee. En vieze mannetjes maakte alleen een avondwandelingetje terwijl ze alles even goed bekeken. Ik had ook echt niet verwacht dat het zo gigantisch veel zou zijn, en we waren ook wel een beetje in shock xD.

Gelukkig heeft Pattaya ook een mooi winkelcentrum. Met een H&M en andere normale winkels, en een normale supermarkt en restaurants. Want onze maagjes hadden even behoefte aan normaal eten waar je geen buikpijn van krijgt of waar je mond van in de fik vliegt. We hebben ons deze twee dagen dan ook een soort van verstopt in dit winkelcentrum. Alleen al om van de vieze mannen op straat af te zijn, haha. De volgende dag zijn we naar het strand gegaan, in de hoop dat het er in Pattaya overdag wel normaal aan toe zou gaan. Maar nee. Het strand was niet eens zo mooi en het water was bruin en warm. Uiteindelijk lagen we op het stand, met de bedoeling om lekker de hele dag te luieren. Na 2 minuten kwam er al een vieze man voorbij gelopen die in z’n eentje een strandwandeling aan het maken was. Volgens mij was ie ook niet helemaal 100 ofso, want hij liep voorbij en keek ongegeneerd naar ons, waarna die vervolgens ook nog met een vies toontje zei ”Nicceeee” hahaha ieelg. Alsof het nog niet erger kon kwamen er 10 minuten later 3 indiaanse mannen naast ons zitten die ons aan het aanstaren en keken alsof ze water zagen branden. Vervolgens begonnen ze ook nog tegen ons te praten en foto’s van ons te maken. We wilde ons niet laten wegjagen en begonnen ze daarom maar te filmen, om ze net zo ongemakkelijk te laten voelen, haha. Na een uur hadden we het helemaal gehad, en besloten we vandaag alsnog naar de Sanctuary of truth te gaan, waarvoor we naar Pattaya wilden.

De Sanctuary of truth, een tempel compleet van hout, was zeker de moeite waard. We moesten ook helmen dragen omdat ze nog steeds aan het timmeren en schuren waren. Ook begon er ineens een Thaise dansshow, dus zijn we daar ook maar even een kijkje gaan nemen. Na de Thaise dansjes kwam er ineens een zwaardgevecht. En Dewy werd uit het publiek geplukt om mee te doen, hahahahhhaha. Ik heb natuurlijk alles gefilmt 🙂 De volgende dag zijn we weer gevlucht uit Pattaya, ons vieze hotel en het smerige stinksteegje met de pedo’s, op naar Bang Sare en de Botanical Garden 🙂 Ciao.

Print Friendly, PDF & Email

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Een gedachte over “Waarom je niet naar Pattaya moet gaan

• Helena & fam.

O haha, wat zullen jullie het benauwd gehad hebben met die ‘vieze mannetjes’! Maar wàt een geweldig mooie tempel hebben jullie vervolgens gezien.. Plus het natuurschoon; indrukwekkend! Have fun en geniet!! Kus van ons, X.