Bestemming Bangkok

Donderdag 8 juni, 2017 @Bangkok

Bestemming Bangkok zit er weer bijna op. Vandaag ons laatste dagje hier, en ik moet zeggen dat we het nu ook wel gezien hebben. We hebben bijna alles van onze Bucketlist voor bestemming Bangkok gedaan.

Day 5: Dinsdag zijn we naar twee tempels geweest. We konden met de boot voor 40Bath naar Wat Arun, een erg mooie tempel niet ver van ons hotel vandaan. Het is ongelovelijk hoeveel details, kleuren en goud ze verwerken in de tempels. Na het bezoek aan Wat Arun hebben we nog een kijkje genomen in de tempel ernaast, die ook erg mooi was. Binnen zat een monnik en nog wat andere mensen, en we waren heel nieuwsgierig wat ze aan het doen waren. Het leek op een soort gebed of zegening. We hadden geen idee wat we moesten doen dus hebben onze schoenen uitgedaan en zijn in kleermakerszit in die tempel gaan zitten. Op een gegeven moment gebaarde die monnik ons dat we naar hem toe moesten komen, en gingen we voor hem zitten. Hij pakte een soort grote kwast van bamboe die in een emmer water stond, en spetterde daarmee water over ons heen. Daarna kregen we een wit armbandje om en tegelijkertijd sprak hij een gebed uit, wat we dus totaal niet konden verstaan, haha. Later hebben we het opgezocht en bleek het een bijzonder gebaar te zijn. Een soort zegen van een monnik voor goed geluk. Het witte bandje wat we hebben gekregen is een sai sin, en geeft de monnik dus als je voor goed geluk. Na het bezoek van de tempel zijn we met de pond naar de overkant van de rivier gegaan. Hier hebben we nog een groene kokosnoot gedronken, maar we vonden het niet bepaald lekker xD. Wat een smurrie. Maar volgens Dewy’s oma heel gezond, en moesten we er elke dag 1 drinken 😐

Daarna zijn we naar de volgende tempel gegaan, Wat Poo. De tempel van de liggende boeddha. Wat echt erg indrukwekkend was, want zo goed had ik me niet ingelezen, en de liggende boeddha bleek 100 meter lang xD dahm huge! Wel super mooi, en ongelooflijk knap gemaakt! Naast de liggende boeddha waren er nog een heleboel andere tempels die het zeker waard waren om mooie foto’s van te maken.

Na de tempel hebben we onze eerste tuktuk ervaring opgedaan op weg naar ons hotel. WAT. EEN. HELL! De mensen hier rijden als gekken, maar tuktuks al helemaal. Die denken echt dat ze overal doorheen kunnen ofso. Zodra er een fille omtstaat en er ook maar 1 klein plekje vrij komt, wurmpt die tuktuk zich erdoorheen, no matter what. 20 minuten en een bijna dood ervaring later waren we blij dat we weer bij ons hotelletje waren :,) Eenmaal op bekend terijn zijn we weer bij Max’s magical thai food gaan eten, en vervolgens een cocktail gedronken in een superleuke beach cocktailbar met een liveband. En ja, deze keer echt maar 1 :,)

Day 6: woensdag zijn we naar de tempel Wat Traimit geweest, de tempel van de gouden boeddha. Op weg naar de tempel hebben we een taxi gepakt, en zo ontmoette we onze taxi driver mattie Mr. Pathoon. Een schattige dikkige thaise chauffeur die in vergelijking met de rest nog een aardig woordje Engels sprak. Daar zaten we dan, in onze pink taxi met boeddha bedeltjes voor het raam. Elke chauffeur heeft een boeddha beeldje, hanger of een oranje bloemenkrans op de voorruit hangen. Dit brengt geluk en bescherming op de weg. (Misschien dat ze daarom rijden als gekken xD) We hebben meteen z’n nummer in onze Thaise telefoon gezet, want hij wilde ons wel heen en terug brengen naar de floating market (90km verderop) voor 500 bath. Goeie deal 🙂 De tempel was wel mooi, maar niks vergeleken de tempels die we al hadden gezien. Daarna besloten we om naar China town te gaan. Dit werd ons aangeraden door andere backpackers die we tegen kwamen tijdens een stapavondje in khao san road. China town zelf was over het algemeen erg chinees, en vooral erg stinkend :,) haha. Overal op straat rook het vies en er was een shit load aan eten te koop. Echt de meest bizarre dingen. Zo kon je peking eend kopen, met kop en al, en waren er marktkraampjes vol met gedroogde vis.wat me echt moest denken aan die gedroogde visjes die je als tussendoortje aan je kat geeft xD. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat met liefde opeet. Dewy en ik waren op zoek naar sandalen, en in china town was een hele straat vol met schoenenwinkels. Alleen het rare was..je moest minimaal 6 paar schoenen kopen, en dat past dus never nooit in onze backpack. Wat ook opviel was dat er op elke hoek van de straat wel een goudjuwelier zat, waar honderden gouden kettingen binnen lagen. Na een uur hadden we het wel weer gezien, ookal was het wel leuk om gezien te hebben. Maar toen we in de taxi zaten waren we blij dat we weg waren uit dit vieze stinkende stukje Bangkok.

Day 7, Donderdag: Vandaag moesten we vroeg op, want we hadden met onze taxi mattie afgesproken dat hij ons om 9 uur naar de floating market zou brengen, zo’n 90km van Bangkok. Toen we aankwamen stond hij al op ons te wachten. Na een ritje van 1 uur kwamen we aan bij de floating market. Het taxiritje alleen al was een attractie op zich. Je ziet dan pas goed hoe de mensen buiten Bangkok op het platteland leven. Ook op de weg zie je de meest bizarre dingen. Mensen zitten gewoon in de open achterbak van een auto. Er was zelfs een man die in de kar achter z’n auto een hangmat had vastgemaakt aan 4 palen, en daar gewoon in ging liggen met 100km/h :,). Gelukkig kwamen wij wel veilig aan (zonder hangmat). Alleen kwamen we er toen achter dat je 2000bath per persoon moest betalen om naar de floating market te kunnen..:| Daar hadden we niet op gerekend, en we hadden ook niet zoveel geld bij. Maar gelukkig wel de credit card, en volgens de kaartverkoper konden we op de markt ergens pinnen. Wij hadden sowieso geen idee wat we konden verwachten, en voor we het wisten zaten we met zn 2’en in een prive motorbootje met een eigen bestuurder. Bij de eerste wannebe supermarkt op een platform op het water stopte het bootje opeens. Volgens de bestuurder was hier een ATM om te pinnen, dus moesten we eruit om eerst de boot te kunnen betalen. Maar wat bleek nou, onze creditcard deed het niet. En toen raakte we in paniek. Want hoe the fuck gingen we nu die boot betalen? We zaten in the middle of nowhere met alleen maar jungle en water om ons heen, dus we konden nou ook niet echt terug naar de taxi lopen. Een vrouwtje wees allemaal naar buiten en zei “ATM ATM! over there, go with him” En om het hoekje van het winkeltje stond een man met een scooter met zijspan ons glazig aan te kijken. We moesten dus bij een vreemde man, in de jungle om een scooter stappen, god weet waarheen. No way. Dus ik zei tegen die vrouw, “uuuhhh.. can we walk?” En toen zei ze, “nooo there are guard dogs” HOLY SHIT. No way dat ik dat ging doen. Dus voor ik het wist stond ik weer bij het bootje. Wanhopig aan het navragen of je ook nog ergens anders kon pinnen. Wat gelukkig zo was, maar echt ontspannen waren we niet. Ik was al hele horrorverhalen aan het bedenken wat er allemaal met ons zou gebeuren als we niet konden betalen.. misschien moesten we al onze spullen wel inleveren, of werden we verkocht als slaven ofso xD Bij de derde pinpoging bij een andere bank lukte het alweer niet. In Nederland was het 4uur snachts, maar dewy moest haar moeder wel bellen omdat de creditcard op haar naam stond. Wat bleek nou, de creditcard was voor 24u geblokkeerd vanwege een foute pincode xD whoops.. sta je dan. Gelukkig hadden we onze taxichauffeur mattie, die op ons stond te wachten. Na een paar telefoontjes hadden we geregeld dat hij de boot voor ons zou betalen, en wij hem bij het hotel terug konden betalen. Pfoeee, saved. Ondanks alle drama hebben we toch nog een beetje kunnen genieten van de floating market. Wat echt heel anders was dan ik me had voorgeteld. Ik dacht dat het allemaal bootjes waren naast elkaar met eten en markt dingentjes, maar uiteindelijk was het de levensechte fatamorgana. Want ook hier praten mensen tegen je in een vreemde taal. Alleen willen ze hier dingen aan je verkopen. Na het dagje bij de floating market hadden we het echt helemaal gezien in Bangkok. De volgende dag zijn we voor de laatste keer met onze eigen taxi chauffeur naar het busstation gegaan, om de bus te pakken naar Pattaya.

Adios Bangkok!

Print Friendly, PDF & Email

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *