De reis naar Bangkok: Day 2/62 1 Reactie

Zaterdag 3 Juni 2017: @Thailand, Bangkok

Hallootjes,

Na een reis van 34 uur zijn we dan eindelijk op onze bestemming, BANGKOK here we are! Het avontuur is nu echt begonnen and shit is going to be real, haha. Vrijdag begon alle stres rondom het vertrek, met name bij onze ouders en familie. Om 8 uur stond ik al fit en fruitig naast mijn bed om de laatste dingetjes in te pakken en te doen voor vertrek. Zoals nog even mijn haren knippen. Ja, welke gek doet dat nou ook 2 uur voor vertrek? ik dus. M’n oma en tante kwamen nog even langs om afscheid te nemen en het laatste overbezorgde advies te geven, haha. ”Niet met vreemde mannen mee gaan” ”Neeeeeeheeeee”, ”En wat je ook doet, elkaar niet alleen laten” ”Nee oma, nee mam, komt goed… zucht” haha. M’n moeder heeft nog een ketting van een klavertje vier gemaakt, want ja dat brengt geluk op reis he. Na het wegen van onze backpacks was het eindelijk tijd om te gaan. Die van Dewy was 9 kilo, en die van mij 10. Best netjes toch! Voor ons dan, haha.

Eenmaal op schiphol moesten we nog 100 foto’s maken, want ja moeders he. Na het emotionele afscheidsmomentje stonden we eindelijk bij de check-in, ready to go. Tot ineens 1 minuut later de hele familie weer achter ons stond, want ze mochten van die stewardess meelopen tot aan de check-in, hahaha. Ik was meteen afgeleid. Dewy’s backpack stond namelijk op de lopende band, en ik zei 3 keer tegen de vrouw van de check-in dat er echt een camera in zat. (Ja, ik was er op dat moment van overtuigd dat het mijn backpack was, we hadden namelijk dezelfde hoes, haha) Vrouw: ”Zit er eletronica in” Ik: JAA er zit een camera in” Dewy: ”Nee die zit er niet in” Vrouw: ”Dus er zit geen camera in”? Ik: ”Jawel er zit een camera in” Dewy: ”NEE DAAN XD Dat is mijn backpack”. Ik: ”ooooooooh..” hahaha. Nog 1 dikke afscheidsknuffel en toen waren we toch echt weg. (Na nog een half uur zwaaien omdat ze ons nog door het glas konden volgen xD )

We waren zo door de douane en de paspoort controle. Daarna nog even snel een apotheek gezocht op Schiphol, want papa had eerder gebeld vanuit Italië en ik moest en zou Norrit meenemen. Want volgens hem is het een wondermiddel tegen diarree en voedselvergiftiging, we zullen zien xD. Nog snel even een Mac Donalds menu naar binnen gewerkt en een halve hamburger meegenomen het vliegtuig in. Onderweg naar de gate hadden we al de grootste lol om de kleinste dingen, maar dat hebben we eigenlijk altijd. Maar stiekem vonden we het toch best spannend. Want wanneer je dat vliegtuig in stapt denk je pas, wow shit, we gaan dit gewoon echt doen.

Zodra we het vliegtuig binnen kwamen vielen we van de ene verbazing in de andere. Ten eerste waren de stoelen super luxe. Het vliegtuig was half leeg dus er was genoeg plek. Ook hadden we een beeldschermpje waarop we films kon kijken en muziek kon luisteren. Er lag zelfs een dekentje en kussentje klaar en we kregen water en drinken. Wat we dus niet hadden verwacht, want we hadden zelf al twee flesjes drinken gekocht en dekentjes mee gezeuld en waren helemaal voorbereid op een helse busreis van 24 uur. Maar nee, dit was luxe. Na het opstijgen gingen ze gewoon vrolijk door met gratis dingen uitdelen. Je gelooft het nooit, maar we kregen zelfs een pakketje met een oogmasker, oordopjes, en.. SOKKEN :’) Daar zaten we dan hoor, als 2 high-class bitches aan ons watertje op 10km hoogte. Toen het niet gekker kon kregen we ook nog een warme maaltijd. Wij waren om.

S’ nachts was echt bizar, want ik heb de zon twee keer zien onder gaan. Het was overal super helder dus je kon de hele vlucht naar buiten kijken. In Thailand is het 5 uur later, en de zon komt daar dus eerder op. Vandaar dat het voor ons maar 4 uurtjes donker was vannacht. Om 3 uur s nachts Nederlandse tijd zijn we gaan slapen om een jetlat voor te zijn. Wat toch nog best lastig was met opgezwollen poten van hier tot Tokyo. (en Tokyo is niet eens zo ver weg xD) S’ochtends nog warme nasi met kip gegeten als ontbijt. Na 14 uur waren we geland in Jakarta. (ik natuurlijk weer als enigste klappen na het landen, akward) En een indonesische vrouw zei: ”Likeylikeylikey”. Hahha, too funny.

In Jakarta kregen we 2 stempels in ons paspoort en gingen we op zoek naar de douane. De mannen daar staarde ons een minuut lang aan zonder weg te kijken, en gleden bijna uit over hun eigen kwijl, hahaha. We hebben toen maar een t-shirt aangedaan, want Jakarta is streng islamitisch. We kregen bij het inchecken tickets voor de lounge, en ook daar waren we weer verbaast van alle luxe. Je kon er douchen, er was een bioscoopruimte, bid-ruimte, een werkruimte, gratis buffet, meer personeel dan gasten en zelfs een gratis VOETMASSAGE. Nou, dat hebben we geweten. Dat apparaat is echt terror. Ik ging er heel enthousiast inzitten met m’n voeten, en dat apparaat klemt gewoon je hele voet en been vast zodat je niet meer weg kunt. En dan komt er een kietelding uit dat apparaat die je teen kietelt. (en je kunt je voet dus niet wegtrekken) HELL. :’)

Het vliegveld van Jakarta is trouwens echt huge. Er zijn super veel grote hallen en ruimtes waar de vloer net zo schoon is als mijn aanrechtblad. :’) Toen we naar onze gate liepen klopte er iemand op het raam. Dewy keek naar boven en schok zich kapot. En ik schrok weer van Dewy en keek ook omhoog. Stonden daar 2 ramenwassers op 10 meter hoogte ons uit te lachen omdat we van hun waren geschrokken, haha.

Na alle avonturen weer in het 2e vliegtuig met eindbestemming Bangkok, finally. Nog maar 3 uurtjes vliegen met een supermooi uitzicht. Na de landing kwamen we aan op het vliegtuig, en daar was het chaos. De paspoortcontrole en het oppikken van de bagage ging super snel. Toen nog even 10.000 Bath gepind (143 euro) en een taxi gezocht. Bij het instappen meteen een prijs afgesproken, en voor 600 Bath (15,60 euro) reed hij ons naar het centrum van Bangkok. Waarschijnlijk hebben we alsnog teveel betaald, maar voor 40 minuten in een taxi vonden we het allang best. Ze rijden daar als gekken, en ook nog links van de weg. Langs de weg liepen echt tientallen zwerfhonden, echt zielig. Het is hier zo anders en het is echt een cultuurshock. Maar we waren allang blij dat we eindelijk op onze eindbestemming waren. Na het inchecken in het hotel snel gedoucht en een Thais Chang biertje gedronken in een Bob Marley bar. Ik weet niet wat ze hier in het bier stoppen, maar na twee biertjes waren we al dronken. haha. Een prima reis dus. Heel benieuwd naar de rest van Bangkok..

De groetjeeeeeeees uit Bangkok!

Print Friendly, PDF & Email

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *